Curriculum Vitae

Bert Wolff

BW

Bert Wolff

Eigenaar / ZZP BWPP

Contact

Digitale Skills

MS Project / Server Expert
Dataverse / Power Pf. Specialist
MS Excel Expert
Sharepoint / SQL Gebruiker

Talen

Nederlands Engels Duits (Spreken)

Opleiding

  • Vrije Universiteit Amsterdam
    2003 – 2008
    Beleid, Communicatie en Organisatie
  • HTS Haarlem
    1999 – 2003
    Naval Architecture and Engineering

Profiel & Competenties

Organisatorisch Sterk

Binnen projecten en bedrijven organiseer ik het werk graag effectief waarbij voorspelbaarheid (doorlooptijd, kosten, kwaliteit) centraal staat, zonder de mens uit het oog te verliezen.

Verbinder

Ik ben er goed in om verschillende groepen samen te brengen en het grotere, algehele belang te laten zien.

Flexibel

Ik pas me makkelijk aan bij veranderende omstandigheden en in verschillende organisaties, zonder de gestelde doelen uit het oog te verliezen.

Digitaal Vaardig

Overstijgend kan ik makkelijk de verbinding leggen tussen de digitale en de praktische wereld. Snel in het doorgronden van nieuwe hard- en software.

Werkervaring

Eigenaar / ZZP

Maart 2023 – heden
BWPP

Eigen onderneming gestart om bedrijven te ondersteunen in hun projectmatige, organisatorische en planning gerelateerde uitdagingen. Hieronder een beknopt overzicht van tot nu toe aangenomen werkzaamheden:

  • Interim teamleider engineeringsafdeling om processen en structuren te verbeteren.
  • Projectmanager op diverse grote en kleinere projecten.
  • Verbeteren digitale ketensamenwerking in de 'Gebouwde Omgeving' door uitvoering diverse projecten voor stichting.
  • Portfolio management opgezet in combinatie met inzichtelijke resource en voortgangsmanagement tools voor grote jachtwerf.
  • Project Online implementatie, advies en aanpassingen diverse organisaties.
  • Planning omgeving opgezet, begeleiding en training van diverse partijen voor grote railbouwer voor bouwen van groot emplacement.

Referenties op verzoek beschikbaar.

Manager Operations

Mei 2022 – Maart 2023
Xtender

Verantwoordelijk voor het opzetten van twee bedrijven onder de holding i.s.m. een Franse investeerder. Eén gericht op elektrische ribs met waterstof brandstofcellen en één platform voor hoge voltages (700–900V) in de vaart.

Manager Automation Department a.i.

Juni 2021 – Mei 2022
Eekels Technology B.V.

De afdeling Automation programmeert Alarm Monitoring & Control en Power Management systemen voor jachten.

  • Leidinggeven aan groeiende afdeling (van 8 naar 22 collega's).
  • Opleveren van 9–11 nieuwbouwprojecten en ondersteuning Service & Refit.

Lid Transitie team & MT

Nov 2020 – Juni 2021
Eekels Technology B.V.

Na faillissement van De Keizer Marine Engineering de doorstart vormgegeven als onderdeel van driekoppig transitie team. Organiseren van nieuwe contracten (±240 FTE), nieuwe structuur BU Yachting en continuering projecten.

Senior Manager Projects

Sept 2019 – Nov 2020
De Keizer Marine Engineering B.V.

Verantwoordelijk voor Technisch Managers en Requirement Engineers (±25 FTE). Harmonisering van werkwijzen en later ook verantwoordelijk voor de operatie (225 FTE eigen en 300 FTE inhuur).

Manager Projecten Engineering

Juli 2018 – April 2019
Koninklijke de Vries Scheepsbouw

Opzetten en leidinggeven aan nieuwe afdeling waarbij projectmanagers de engineering van luxe jachten (40–125m) leiden. Lid van MT.

Hoofd bedrijfsbureau

Feb 2013 – Juni 2018
Koninklijke de Vries Scheepsbouw

Leidinggeven aan drie afdelingen (50–80 FTE): Bouwcoördinatie, Productie planning en Productie voorbereiding.

  • Adviseren over "make or buy" beslissingen.
  • Verantwoordelijkheid voor inhuur flexibele schil.

Bouwcoördinator

Jan 2010 – Jan 2013
Koninklijke de Vries Scheepsbouw

Proces integrator en planner tijdens engineering/casco fase. Uitvoerder en organisator aan boord tijdens afbouwfase.

Trainee

Sept 2007 – Dec 2009
Feadship

Drie functies doorlopen: Assistent PM (Royal van Lent), Design Engineer (De Voogt), Assistent Hoofd Tekenkamer (Koninklijke De Vries).